sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Koira unelmia

Moi. 
Tänään aattelin kirjoitella vähän mitä Iinekselle kuuluu.

Ihanaa, kun vihdoin alkaa tulla kesä, ilmat lämmetä ja maa sulaa.  Erityisesti minä odotan kevättä ja kesää agilityn suhteen. Olen jotenkin ihan tässä viime aikoina innostunut tosi paljon koira-agilitystä. Iines vain ei oikein pidä lumesta ja eihän se kovin mukavaa olekkaan lumessa kahlata noi pienillä ja lyhyillä tassuilla, joten ei olla paljoa talvella hypitty.Nyt kuitenkin jo vähän yksittäistä estettä ja kunhan piha sulaa ja kuivuu vielä niin pystyy rakentamaan oikein radan. 

Minä en siis ole koskaan käynyt millään agility kursseilla tai muullakaan vastaavalla. Ja Iines... ei ole todellakaan mikään agility koira! Kotona kun olemme kahdestaan se toimii kuin unelma. Seuraa, hyppää ja tottelee kaiken pienestäkin merkistä. Mutta heti jos näköpiirissä on toinen koira tai tuntematon ihminen niin sinne pyyhälsi se äsken niin tottelevainen koira. Ja suoraan sanottuna Iines on aika haastava motivoida. Jos sillä ei ole oikein kova nälkä, niin se ei jaksa kiinnostua minkään laisista herkuista. Naksutinta olen miettinyt jo pidemmän aikaa, että pitäisi kokeilla sitä. Mutta hypäämisestä Iines kyllä tykkää! On käynyt myös niin, että Iines on saattanut hypätä esteitä ihan omasta tahdostaan ilman minkäänlaista käskyä. Eihän siinä tilanteessa muuta voi kuin nauraa.




Viime aikoina mulle on noussu ihan hirvee koirakuume. Tottakai hevoset ajaa vieläkin koirien  edelle, mutta tässä lähi aikoina on tullu katottuu aika paljon kaikenlaisia videoita agilitystä niin on innostus sitä lajia kohtaan noussut tosi paljon. Nimenomaan jotenkin yks tietty rotu on vienyt mun sydämmen. Nimittäin novascotiannoutajat. Itse asiassa en edes tiedä miksi niihin ihastuin. Tykkään jotenkin niiden lempeästä ja aktiivisesta luonteesta. Haluaisin siis jonkin koiran, jonka kanssa voisin oikeasti harrastaa agilityä tavoitteellisesti. Eli siis tällä hetkellä toiveissa olisi toinenkin koira.


Tänä kesänä mulla ois tavoitteena opettaa Iinekselle pujottelu. Saa nähdä miten oikein onnistuu. ;) Oon siis aina kattonu kuinka taitavasti ne koirat niissä kilpailuissa pujottelee niin nopeasti ja ketterästi. Kyllä Iines on jo vähän älynnyt mitä siltä pyydän, mutta on se vielä kaukana tuosta nopeudesta ja ketteryydestä.

Oon miettinyt tässä vähän aikaa, että jos tekisin sellaisen Koiran päivä-postauksen. Kiinnostaisiko teitä sellainen vähän erilaisempi postaus?

Nähdään ensi postauksessa! 

Viltse<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti